Fix you

Jag har lyssnat på den låten ofta nu för tiden.
Läskigt att höra en "gammal" vän sjunga den idag.
Jag gillar när saker ändras i min tillvaro, men liksom.
När jag inte vet varför eller om det är bara tillfälligt känns det bara jobbigt.
För då har jag oftast inte kontrollen.
Kontroll är trygghet oftast.
Hemsk att det måste vara så..




Vänner igen? nej, det är nog för mycket att hoppas på.
Helt klart en av dom bästa och roligaste kompisarna jag haft.
Men någonting hände, något gick snett..
Vad?



Upp i morse, flätade håret. Hippestyle ^^
Sen som vanligt, dumma mig. 15 minuter tillochmed.. suck.
Jobbade ändå duktigt på historialektionen tycker jag.
Svenskan utgick dock för att läraren Eva skulle göra annat.
Bra för oss, hehe.

Lunch, b l ä det var Pastasås med korv, nästan lika äckligt som den med kyckling.
Min lunch: Pasta med ketchup + hårbrömacka (smör,piffikrydda,pizzasallad och rivna morötter)
Och självklart 2 glas mjölk i mina specialglas (:

Pluggade lite samhälle.
Gick inge vidare.

Bildlektion, vi hade fått en uppgift o_O
Gjorde lite på den insåg att jag har noll begåvning, det sög ju.
Sen gjorde vi lite örhängen, även fast vi säkert inte får göra sånt. haha!

Hem, Bortspolad igen ^^
Handla till Kyckling Encheladas på Coop.
Laga käk, äta.
GRYMT GOTT
"Back to the future III" och sen datorn.



Konsumtionsbehov:

Åh jag vill bli kvitt skiten, även om jag tycker det är kul.
Ett sätt att uttrycka sig på.
Men, varför är det egentligen så, behöver vi kläder för att folk ska se vem vi är.
Eller är den egentligen i grund och botten bara ett behov av acceptans?
"Jag skiter i vad andra tycker om mina kläder"
Många säger så, men hur många menar det?
Menar vi egentligen inte att vi skiter i vad vissa människor tycker om vad vi klär oss i?
Någon finns det väl alltid som vill ska acceptera än, tycka om en eller någon man vill ska lägga märke till en?

Pengar, jag vill vara rik, fast jag vet att det samtidigt säkert bara skulle göra mig först lycklig, falsk lycka..
Sedan säkert väldigt olycklig.
Köpa saker, köpa saker till er.
Ge er lika mycket som ni gett mig.
Visa hur mycket jag tycker om er.

Ja, jag borde göra det ändå, nu. Utan att använda pengar.
Men! Det är itne så lätt.
Järnspikar också!(jag prövar alternativa svordomar)



Jag hade planerat att skriva mycket mer idag, men tiden springer ifrån mig.

IMORGON ÅKER JAG IFRÅN DENNA SKETNA PLATS.
SKA BLI SKÖNT ATT SLIPPA ALLA "BITCHES"..

En paus ifrån verkligheten tack..



Kommentarer
Postat av: Lukas

Alla vill ju bli accepterade för hur dom är, men samtidigt måste man ju uppfylla "normen" hur man ska se ut :(

man vill kunna bära vad man vill, men man måste ju ha sådant som andra tycker att man borde ha på sig =/

2007-02-02 @ 07:59:03
Postat av: Pokie

Sry att jag inte svarat.

Du har så rätt i det du säger Lukas.
Och acceptans är nog något vi alltid kommer stäva efter i livet. Dock kommer nog målet för det ständigt ändras..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback