Palestinasjalen

Lolita har en poäng, precis som många andra i frågan om palestina sjalar.
Men jag tycker också det är viktigt att inte haka upp sig på detta.

Precis som att dom såkallade "Gubbskorna" inte bara används av gubbar längre, "strippskor" inte bara av strippor och tights inte bara av folk som fastnat i 80-talet länrge så tror jag också att palestina sjalen gått vidare från dess forna betydelse och nu står för såå många andra saker. Dock tror jag att det finns väldigt många som BARA ser den som mode, och det tycker jag är väldigt tråkigt. För då har dom verkligen inte tänkt längre än näsan räcker.

Jag gillar mina palestinasjalar, för mig är dom minnen, kalla vintrar, karkade stämmband och så mycket djupare än så. Men det, behåller jag för mig själv.

Vad är Palestinasjalen för dig?

image57

Dom har hängt med länge..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback