På begäran:

F begärde nyss en lite rolig sak av mig:
En ordlista.
En ordlista med det såkallade "Malin språket".
Visst, det är inget språk alls, det är bara en variation på svenska med lite inslag av mig.

  • Tööt : Betyder söt, det är bara en lite "bättre" version av att vara söt, eller att något är sött. Det är liksom lite värre än bara söt. Kan också sägas tött, om något är sött.
  • Tova : Malinform av sova
  • Kjam: En malinform av ordet Kram. Jag vill bara upplysa om att en kjam är mycket bättre än en kram ^^
  • Ijade: Ijade är malinform av ordet vill. t ex : Malin ijade ha godit.
  • Godit: Det är nog ingen överraskning att det betyder godis. Men jag använder nog ordet godit mest när jag är väldigt sugen på godis.
  • ..Enenenenen: Är en ändelse jag främst använder på namn. Det kan användas hur många gånger efter varann som hellst. t ex: Kimenenen kjamenenen. ^^
  • Aplupplupp: Det säger jag när något/någon är fånigt. Eller om dom bara är fjantiga t ex: - Malin, va söt du är! "- Aplupplupp!" Ordet brukar sägas tillsammans med höjda ögonbryn och en fånig min.
  • MÄ(?) : Malin Älskar : ? Där kommer det den första bokstaven i personens namn. T ex: MÄM (Malin älskar Mamma!)
  • Lälkaj : En Malinform av Älskar
  • Putt : Ordet har egentligen 2 betydelser. 1; Putt som i lite sur. 2; En speciell form av en kyss, dock varken vill jag eller kan jag försöka förklara vad det är. Men den brukar vara väldigt uppskattad ;)
  • Näckebömacka me Ott: En Knäckebröd macka med ost. Haha! Den brukar efterföljas av följade ord:
  • Päppeloose: Malin form av Äpplejuice. GOTT! Dom som känner mig vet att jag alltid brukar äta det.
  • Soklá : Malinformen av ordet Choklad. Det innefattar oftast Geisha, som är min favorit choklad!
Nu orkar jag itne skriva mer i ordlistan.
Får göra mer någon annan dag.

TBC & LÖÖÖV <22

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback