Recension

Här kommer en recension av K.Öhmans demo som lovat.
Jag täntke först gå igenom spår för spår och säga vad för bilder och känslor jag får :

1. Memoire (orginal mix) - Det här är min älskling låt på skivan.
Det börjar lite coolt med att man är lite halvt på G och känner sig så danssugen, mer och mer spännande saker händer: Man ser någon snygging, dansar vidare med sina polare och försöker dansa snyggt.
Sen blire lugnt och allt känns som slow-motion...
Wow, den kommer hit
! C O O L T .
Då blire riktigt drag!
Man dansar och dansar det blir bättre och bättre.
Alla lampor börjar blinka och man ser något typ varannan sekund.
Det är dricka lite här och där, man dansar med människor man aldrig sett och speciellt mycket med "den där personen".

Övergripande känsla och bild: Jag snurrar runt runt, sådär som man gör ibland när man är cp-full.
Allting ser coolare ut, färgerna dras ut.

2.Urusai (dirty mix)
- Det börjar med en skräckfilms liknande känsla.
Man blir rädd och det känns som man svävar. Vi är på en fest hos någon random, alla sitter i klungor utom vi som diggar musiken, vi dansar med, alla andra kollar på oss, viskar och dömmer. Någon sänker musiken, en kompis till mig springer dit och höjer allt som går, nu rockar vi dansgolvet! Vi dansar och dansar, visar alla andra *ittor att dom bara är tråkiga och dömmer ut oss i förtid. Vi har roligast!

Övergripande känsla och bild: Den där brännande känslan man får när någon stirrar på en, men sedan känslan av triumf. Vi visade dom allt. Jag ser mig och några polare dansa mot varandra i en liten ring, det står massa dricka på bordet och alla sitter och ser tråkiga och töntiga ut.

3. Caress (featuring Andrew The Giant) - Det är hemmafest, en förfest typ.
Grrlsen går sig iordning till party musik och dricker cider, utom jag då. b l ä
Vi smådansar ett tag, sen kommer den traditionella partyleken: Fyllecharader! <22
Skratt blandas med tävlingsinstinkter och vi börjar alla bli på G.
Sen drar vi ut. Det är nästan fest på vägen dit också, vi sjunger och drar några seriösa moves.
In på krogen och feasta!

Vi hoppar till musiken och all hänger på, Träffar många vi känner, men vi bryr oss inte så mycket om dom.
Ikväll är våran tjejkväll!

Övergripande känsla och bild: Vi går fyra tjejer armkrok på en bred gata, några av oss svajar lite när vi går men det gör ingenting. Vi är glada och inget kan förstöra det.

4. Oceanwaves (Markku V Remix) - Den låten känns både som en bilfärd och en fest.
Men mest som en bilfärd. Vi är påväg någonstans, kanske till den där festen.
Jag får nästan känslan av en biljakt!
Vi sladdar i kurvor och kör fort. FÖR FORT!
Det pendlar mellan att vara såå tufft och spännande till att man är livrädd.
Gata upp och gata ner, rondeller och avfarter vi nästan missar.
Yeah!

Övergripande känsla och bild: Det suger i magen, så som det gör när man sladdar eller accelererar snabbt. det är vägar i kringelkrokar. Jag ser egentligen vägen som Herr V.N brukar ta på vägen till Ä-bro.
Över nybron, in vid gamla shell, hamnleden osv..

5 . Memoire (T. Duell Remix) - Detta är tyvärr inte alls i min smak.
Det känns mest som en bra låt någon tagit och gjort för mkt effekter på.
Det gick från Party-song till soundtrack till Actionfilm.

Övergripande känsla och bild: En hjälte som springer genom en byggnad, våningar och hissar svishar förbi, han blir skjuten på men klarar sig med nöd och näppe. Det är ont om tid. Och han är sådär såkallat "sexigt smutsig och farlig"..

^^ | ^^ | ^^ | ^^ | ^ (4,5 av 5 möjliga)

Helt klart en skitbra skiva, det ända som inte faller mig i smaken var den lite tråkiga namnloggan på fodralet och "Actionfilms remixen".

YOU GO KIMENEN! <222

http://www.myspace.com/kohmanproductions

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback