orkar inte..

Egentligen orkar jag inte ständigt försvara mig, min uppväxt och vad jag tycker.
Jag ifrågasätter väll inte er om sånt.
Jag skulle kunna säga många saker som jag tycker ni borde ändra på, som är "vuxet".
Men.. jag försöker lämna det upp till er.

Aja, jag orkar inte med fler påhopp angående det här så då är jag väll nästan tvungen att förklara..

s u c k



Varför jag tycker som jag gör om viss mat:


  • Dels har det ju med min uppfostran att göra, jag tycker ju bäst om den maten vi äter hemma, typ husmanskost. Så jag äter hellre stuvade mackaroner än jag äter nåt exotiskt..

  • Dels har det att göra med, ja faktids vad jag tycker om. Alla tycker ju om olika saker.

  • Jag har faktids aldrig vägrat pröva äta något, och jag äter alltid hemma.. Det som bjuds.

  • Jag har svårt för olika konsistenser, som typ rå fisk och lök i stora bitar, tillochmed svamp. Ibland spyr jag av sånt.. Vad ska jag göra åt det? Det är inget jag kan göra åt..

  • Men sen är det faktids kvar sen.. Min ätstörningstid.
Då så försökte jag ju att inte äta, så mycket eller ingenting alls. Så då blev att jag inte tyckte om en "utmärkt" ursäkt att inte äta.. Och, när jag petade i maten och inte åt upp allt så kunde jag ju bara säga att jag var mätt.

image323

Äh, varför försöker jag ens förklara det här..
Ni har ju redan bestämt er att jag är bortskämd och omogen..
Dock så var ni dom sista jag trodde skulle dömma mig så mycket.

Jag tycker alltid det är bättre att vara ärlig och kanske lite oartig än att ljuga och låtsas..

Men.. ÅH skitsamma...

Jag som äntligen tyckte jag hade kommit någon vart med matätandet..
Men det räcker tydligen inte.

Kommentarer
Postat av: Lukas

Måste säga att dom som klagar på vad man tycker om för typ av mat och lägga bli att ens komentera det :S
Alla har ju rätt att gilla och ogilla mat oavsätt. det om nånting är dåligt uppförande att klaga :/
Sen är det ju inget krav att man måste uppföra sig vuxet i alla situationer! herregud folk borde växa upp, bry sig mer om vad dom själva gör än att vara herr/fru petnoga och klaga på alla andras beteenden :P

2007-05-24 @ 17:40:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback